SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Rabu, 3 Februari 2010

Jangan tersilap strategi!

Apakah tindakan terlalu menjaga sensitiviti kaum Cina dan India itu terlalu baik? Atau satu strategi yang bijak lagi laksana? Mungkin kah dengan strategi itu kita mampu mendapatkan majoriti undi daripada mereka? Atau sebaliknya. Dan akhirnya kita sekali lagi akan menjadi hampa? Saya khuatir kita mengejar sesuatu pun tidak akan kecapaian, malah yang kita kendung juga akan berciciran. Mungkinkah sedemikian jadinya?????????????????????????????????????
Banyak peristiwa dan tindakan sejak kebelakangan ini sangat mengecewakan hati majoriti rakyat Malaysia yang bergelar melayu itu. Barangkali bukanlah maksudnya kita berusaha untuk menjatuhkan bangsa, namun memberi sesuatu kepada mereka dan dalam masa yang sama kita kehilangan sesuatu itu, adalah sangat perlu dielakkan. Bila yang kita berikan itu terlalu banyak, bukankah itu memusnahkan perjuangan bangsa namanya.
Tok Bahaman sampai mati mempertahankan hak bangsanya.
Begitu juga dengan Mat Salleh, Mat Kilau dan ramai lagi pejuang lama.
Usaha yang telah ditanam sekian lama akan hancur berkecai dengan tindakan kita jika ianya sangat bertentangan.
1MALAYSIA sangat bermanafaat terutama jika mereka belajar bahasa kita dengan gigih.
Terutama jika mereka hormat agama kita dengan ikhlas.
Teruatama jika mereka tidak menganggu apa yang telah dipersetujui.
Terutama jika mereka aku kita masih jauh dibelakang.
Terutama jika mereka tridak pertikaikan usaha kita menongkat kemajuan bangsa dunia dan akhir masa.

Tiada ulasan: