SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Khamis, 14 Mei 2009

JIKA SEBALIKNYA, BAGAIMANA?

Kemelut politik Perak pada ketika itu sangat panas.
Pada hemat saya tidak ada pihak-pihak yang terkecuali, bahkan hampir semua pemain politik dalam negara ini menunjukkan pemerhatian dan pemFokasan yang mendalam tentang suasana politik negeri tersebut. Samada rakyat biasa atau pemimpin peringkat tertinggi kerajaan dan tidak terkecuali pihak pembangkang. Namun disamping begitu banyak pendekatan dan cadangan-cadangan untuk menjernihkan suasana politik tersebut, semakin kelam kabut ia jadinya. Pendeknya Pakatan pembangkang merasakan ianya dipihak yang benar. Demikian juga pihak Kerajaan BN.

Pihak Pembangkang membuat tuduhan yang kurang enak dengan mengatakan Barisan Nasional telah merampas kuasa dinegeri Perak tersebut. Kenapa tuduhan ini dilimparkan sebegitu jahat sekali? Apakah kerana 3 ADUN ( 2 adun PKR dan 1 ADUN DAP ) yang keluar dan menjadi BEBAS itu puncanya? Atau kerana lantikan Dr Zambry sebagai Menteri Besar oleh Baginda Sultan menjadi angkara? Atau mereka menjumpai bukti bahawa BN sebenarnya telah memainkan peranan dalam proses keluar parti oleh 3 ADUN DAP dan PKR itu tadi? Atau yang paling menyedihkan ialah jika ini berpunca dari strategi Pakatan Pembangkang untuk mendapatkan simpati dan populariti daripada rakyat terbanyak?.

Suasana diPerak ini juga boleh berlaku dalam skala yang lebih besar, jika Anwar Ibrahim berjaya dalam projeknya untuk membawa seramai 30 orang Ahli Parlimen BN melompat ke Pakatan Pembangkang pada 16hb Sept 2008 yang lalu. Ia melibatkan seluruh negara, dimana berlaku kejatuhan kerajaan BN dan diganti oleh Pakatan PKR, DAP dan PAS. Ertinya Anwar Ibrahim dengan bukti-bukti nyata telah berjaya menjatuhkan pemerintahan kerajaan BN dengan cara mengajak seramai 30 orang Ahli Parlimennya melompat ke parti pembangkang. ERTINYA PENASIHAT NIZAR ITU TELAH MERAMPAS KUASA?.Nasiblah baik kerana pengalaman yang mendalam, Ali Parlimen BN dan Kepimpinan Barisan Nasional sendiri berjaya mengelakkan dirinya dari jatuh tersungkur kebumi.

Jika keadaan berlaku sebaliknya, samada di Perak maupun dalam politik Malaysia seluruhnya, apakah anda akan mengiktiraf ini sebagai satu rampasan kuasa seperti tuduhan anda kepada Barisan Nasional di Perak itu? Barisan Nasional ketika itu sudah tentu akan menuduh bahawa Pakatan pembangkang yang merancang semua peristiwa tersebut. Kerana nampaknya rampasan kuasa adalah sesuatu yang tidak bermoral, kata Dr Abu Hassan dan kata anda, apakah anda akan menolak kehadiran ADUN BN yang melompat tadi dan menolak untuk tidak menubuhkan kerajaan?
Saya jawab sendiri,
Taiklah.!!!!!
Jawapannya anda akan tetap mengambil segala peluang yang terhindang itu dengan tangan terbuka luas dan tentu sekali barisan anda akan menubuhkan sebuah kerajaan Perak yang baru dan kerajaan Malaysia yang baru. Jika inilah jawapan anda, cuba bayangkan macamana agaknya saya menengok anda sekarang ini. Saya jijik dan muak apakala terlihat wajah anda dan kawan-kawan anda dalam kaca TV atau Persuratkhabaran. Anda adalah seorang yang hipokrit dan penipu. Kalau orang lain buat salah, tapi kalau anda semuanya betul belaka termasuk mesyuarat bawah pokok pun betul. Anda sangat tidak layak dimata saya dan majoriti rakyat Malaysia ini untuk duduk selaku MB maupun PM Malaysia yang tercinta ini. Kami tidak mahukan seorang pemimpin seperti anda. Seorang yang "canning", Hipokrit, Hari ini cakap lain, besok cakap lain dan sangat tidak berpendirian serta membelakangkan perjuangan bangsanya sendiri.

Aku kalut dengan cara melayu berfikir mutakhir ini!!!!!!

Tiada ulasan: