SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Isnin, 29 Jun 2009

SEBENARNYA DSAI TENGAH "PILU dan HAMPA KECEWA"!!!


Cuba perhatikan elok-elok betapa pilunya hati bila melihat DSAI Bergandingan dengan Pak Hadi Awg dan Lim Kit Siang. Suatu Ketika dulu beliau adalah pemimpin nombor 2 negara yang Sentiasa bergandingan dengan Tun Mahathir, memacu Negara Kearah wawasan 2020. Memang tidak dinafikan gambar tersebut sangat membayangkan rasa marah DSAI yang teramat sangat Kepada Kerajaan BN, kerana memecat beliau dari UMNO dan selakuTPM Malaysia. Tapi bukankah itu DSAI sendiri yang punya angkara? Pada mulanya beliau
yang beriya-iya sangat nak menumbangkan Tun Mahathir melalui undi tidak percaya. Semua ahli UMNO tahu akan sejarah duka tersebut. Ditambah lagi dengan perangai anjingnya yang suka sangat melakukan perbuatan meliwat sang lelaki dan wanita. Beliau pernah menjadi Presiden ABIM dan menjadi Imam ketika sembahyang adalah hanya hal yang enteng kepadanya. Namun rupanya itu hanya sandiwara DSAI bagi matlamat kenaikan dalam keriar politiknnya. Tingkah-laku “sumbang” yang dilakukannya sangat bertentangan dengan sandiwara yang di- lakunkannya. Kini rakyat telah bijak menilai beliau. Rakyat sudah mula muak untuk melayan kerenah politik beliau. Disamping beliau sangat bijak melayan jiwa dan hatirakyat, sedang sebaliknya beliau sangat kotor orang Nya, beliau sanggup pula bersekongkol denganLim Kit Siang, pemimpin Yang semua orangpun tahu, bagaimana rupa jiwa dan perjuangannya.

Saya masih ingat lagi apabila tindakan disiplin dikenakan kepada DSAI oleh MKT UMNO, ramai rakyat Malaysia seolah-olah berkabung, sayu dan pilu, marah dan kecewa dengan tindakan tersebut. Ramai yang emosi dan tidak dapat berfikir dengan waras. Dan tidak juga kecil bilangannya yang kehairanan kenapa DSAI diambil tindakan sebegitu rupa. Terus terang saya katakana, ketika itu saya juga tertanya-tanya, bagaimana seorang pemimpin yang sangat baik itu boleh terjerumus kedalam tindakan yang “kejam” itu? Tetapi dalam perjalanan waktu ini, akhirnya ketenangan diri memberikan jawapan kepada segala kerunsingan itu. DSAI sebenarnya memilki banyak “barah” kejahatan dalam jiwanya. Suara seorang pejuang, kini berubah menjadi hanya seorang “ploitikal gelandangan” yang penuh dengan penyakit jiwa kronik yang perlukan “dukun jiwa” sebelumnya DSAI menghembuskan nafas yang terakhir kalinya. Jika tidak, hendak membaca ayat dua kalimah shahadatpun, belum pasti DSAI akan terungkapkan dengan lidahnya yang bijak bersandiwara itu.

Memang kini saya tak lagi hairan. Termasuk jika DSAI masih ramai penyokong tegar. Ini kerana ketrampilannya memang ramai yang beranggapan belaiu seorang pemimpin yang baik. Apakah mungkin Tun Abdullah Ahmad Badawi yang mensabotaj beliau? atau Datuk Seri najib Tun Razak? Atau Tan Sri Muhyiddin? Jika dulu ramai orang menuduh permaianan Tun Mahathir, apakah sekarang ini tuduhan liwat keatas DSAI adalah permainan politik Tun Abdullah? Masa akan menentukan dan masa itu tidaklah berapa lama lagi. Bulan Julai ini akan rancak dengan perbicaraan mengenai kes meliwat DSAI di Mahkamah. Semakin lama DSAI bersandiwara untuk menangguhkan perbicaraan itu, semakin ketara pekung didadanya. Kenapa tak berani bersumpah? Apalah salahnya jika benar beliau tidak melakukan perbuatan meliwat itu. Kenapa pula timbul methodology bersumpah yang salah? Biarlah methodology bersumpah itu salah. Yang mustahak maruah DSAI mesti dibersihkan dengan cara yang Saiful lakukan. Jangan berikan berbagai alas an yang longgar, kerana rakyat semakin menyampah dengan alas an sedemikian.

Lihatlah wajah DSAI baik-baik dalam gambar diatas. Wajah tersebut hanya menunggu hari untuk terpinggir dari tinta politik Malaysia. Selepas itu DSAI hanya tinggal sejarah sahaja lagi. Suatu sejarah politik duka seorang pemimpin rakus dan tidak memilki kesabaran yang dikehendaki. Kita sebanrnya tidak dapat mengetahui samada yang dihadapi oleh DSAI itu dugaan, cabaran atau hukuman dari Allah SWT. Kerana itu rahsiaNYA. Hanya DSAI yang juga mengetahui samada dia benar-benar melakukan perbuatan liwat tersebut. Pun Saiful juga tahun, kerana katanya.......dialah yang menjadi mangsa liwat tersebut. Anakku bertanya....kenapa dibiarkan buntut diliwat DSAI tanpa bantahan? Lalu aku ternganga tidak terjawab!!!!Adik lelakiku menolong memberikan jawapan...sedappppkot.

Tiada ulasan: