SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Ahad, 5 Julai 2009

LIM GUAN ENG!!!!TIN KOSONG!!!!!!!

Dulu, ketika Tun Abdullah Badawi sebagai PM Malaysia, beliau memberikan kebebasan kepada pemimpin Pembangkang untuk ikut serta berbicara wara dikaca-kaca TV dalam negara ini. Maka hasilnya mereka seperti YB Salahuddin Ayub, YB Nasha, dan lain-lain tidak membazirkan peluang yang ada. Setiasa menampilkan diri masing-masing apabila saja mendapat jemputan untuk meluahkan idea dan kepintaran dalam kepimpinan mereka. Pun tidak terkecuali mengambil peluang yang sama ialah KETUA MENTERI PULAU PINANG sekarang ini, YB LIM GUAN ENG.

Punyalah hebat beliau berpidato. Lancang dalam melontarkan kata-kata mengutuk kerajaan Barisan Nasional, hingga terkencing-kencing dan terberak-berak pemimpin utama negara dibuatnya. Itu salah. Ini salah. Semua apa yang kerajaan BN lakukan ada saja salah dan kekurangannya. Sebenarnya kalau apa yang diluahkan dari mulut mereka itu merupakan satu kebenaran, Malaysia sudah tentunya tidak seperti sekarang ini. Islam di Malaysia sudah tentu masih seperti sebelum 1957 dahulu, jika apa yang diperkatakan oleh pemimpin PAS itu benar belaka.

Kini LIM GUAN ENG telah menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Parti Pakatannya memenangi majoriti kerusi DUN negeri tersebut dalam PRU ke 12 yang lalu. Dan itu membolehkan bukan sahaja parti beliau memerintah negeri tersebut, malah membukti kepada rakyat Pulau Pinang bahawa pemerintahan mereka sangat baik dan adil dan samarata dan prihatin kepada rakyat.

APA SUDAH JADI setelah 16 bulan dalam pemerintahan? Habuk pun tak ada. Negeri tersebut bukannya semakin kedepan malah semakin kebelakang. Masalah sebuah kampung yang bernama Kampung Pala tidak dapat beliau selesaikan malah takut untuk berjumpa dengan masyarakat kampung tersebut. APA SUDAH JADI LIM? Sudah tentu Lim sekarang sudah tahu bahawa garam itu masin dan gula itu manis sifatnya. Sudah tentu Lim tahu kini bahawa bertindak sebagai pembangkang sangat mudah dan tidak seeprti pemimpjn sebuah kerajaan yang sangat memerlukan kebijaksanaan yang sedikit luar biasa. Mungkin LIM ingat macam makan ABC sahaja kot? Rakyat Pulau Pinang yang selama ini berharap, LIM akan dapat mengubah cara dan pendekatan politik beliau, nampaknya lebih teruk dan jahat daripada kerajaan BN dibawah Kho Thsu Koon. Rakyat Pulau Pinang hampa dan kecewa dengan gelagat dan perangai pemimpin si LIM itu beserta menteri dan pemimpin dibawah telunjuknya.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hehe. i could not believe that there are still people who believe that umno brings both worldy and herafter development. eheh. kalau nak pilih pemimpin time AGM pun nak kena rasuah berbakul-bakul, pastu bila memerintah sleweng sana seleweng sini, pebangunan dunia akhirat hape. tu korupsi dunia korupsi akhirat.

bungaraya berkata...

Apa yang telah Pas laksanakan untuk menyuburkan syiar islam di Malaysia sejak penubuhannya? Jika dibanding dengan apa yang telah UMNO laksanakan, umpama langit dengan bumi. Jika dikatakan belum memerintah, mereka telah memerintah Kelantan selama 19 tahun. Malah kelantan sama seperti Tambunan 10 tahun yang lepas. Tambunan adalah sebuah daerah pendalaman Sabah yang ketinggalan 40 tahun dibandingkan dengan Wilayah Persekutuan Labuan. Kini Tambunan membangun pesat dibawah kerajaan Barisan nasional. Bukannya tidak baik pendekatan yang dilakukan oleh Nik Aziz, tapi jika hanya akhirat yang dikejar dan dunia ditinggalkan atau disingkirkan, alamat rakyat akan mati kebuluran. Ramai rakyat Kelantan keluar negeri kerana mencari sesuap nasi. Sama seperti ramainya amah dari Indfonesia ke Malaysia kerana negara itu masih susah mencari rezeki kepada rakyat kebiasaan. Tak malukah orang islam Indoesia ramai yang menginap dibawah jambatan?

Tai berkata...

ha, biasalah Pas, cakap lebih kuah dari sudu.

yang si DAP bodoh ni pun gila kuasa, kemeruk kuasa, gila, semua gila. Satu kecik punya hal pun tak boleh selesai. Cakap pandai. Kutuk pandai. Ekoq penuh dengan taik.