SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Khamis, 27 Ogos 2009

CHUA SOI LEK pula dah!!!!!!

Walaupun perkara ini dah lama kita ramal, namun kita bukannya meramal sesuatu perkembangan yang sihat. Pemecatan Datuk Sri Dr Chua Soi Lek bukanlah sesuatu perkembangan yang sihat. Ditambah lagi ketika ini BN menerima tekanan yang terlalu berat dari berbagai penjuru. Kini benar-benar telah menjadi satu kenyataan. Siapa lagi agaknya yang nak keluar parti komponen BN selepas ini?. Murugiah tak nak? Atau Majlis Peguam buatlah sesuatu agar Ong Teh Kiat didapati bersalah menerima rasuah sejumlah RM10 juta ringgit itu. Rancakkan lagi gambaran suasana dimana pemimpin-pemimpin bukan melayu lari dari Barisan Nasional melalui cara dan pendekatan yang bijaksana ini. Kalau tak silap ini namanya " tikam dari belakang".
Pada saya ini adalah gerakan halus mereka untuk menjatuhkan Barisan nasional dan UMNO!!!!!
Cara halus dan telah menjadi senjata mereka sejak dari mula merdeka lagi.
Berani letak calun melayu dikawasan majoriti Cina? Kalau ada sesiapa yang nak jadi calun dikawasan majoriti cina, silakan. Manalah tahu kot boleh menang. Bukankah kita sekarang mengutamakan hak kesamarataan dan keadilan sejagat tanpa bersikap perkauman?. Tapi saya jangka, 99.9999% akan menempuh kekalahan.
Tetapi kaum Cina berani mencalunkan dirinya dikawasan majoriti melayu.
Satu bukti keikhlasan melayu bila berjuang bersama dalam satu barisan.
Berbalik kepada cerita mengani Chua Soi Lek. Ini benda bukannya menghairankan.Mungkin besok terdapat dua orang pemimpin cina berkelahi dan lusa salah seorang keluar parti dengan alasan tidak sehaluan lagi. Sebenarnya pergaduhan itu hanya direka bagi membuka ruang untuk keluar parti secara halus. Bukanlah nampak nak jatuhkan BN. Tapi sebaliknya kerana bergaduh sesama kawan. Tulat...mereka akan berbaik semula dan makan di Hotel 5 bintang bersama-sama. Mungkin akan tidor sebantal dihotel tersebut dan memikirkan cara dan tindakan seterusnya untuk menganyang BN/UMNO.
Yang inilah orang melayu tak sedar. Orang melayu asyik dengan perasannya saja. Jika sedarpun tidak akan mengambil hirau, kerana pada mereka tidak mungkin itu adalah strategi bukan melayu/bumiputera.
Tengoklah bagaimana DAP dan PAS pura-pura bergaduh di Kedah atas isu kandang babi. Beberapa hari berikutnya dah berbaik semula. Semua ini hanyalah sekadar mainan politik PR sahaja, termasuk pemecatan Chua Soi Lek itu.
Jangan pula kita lupa...memegang tampuk pemerintahan negara ini adalah sesuatu yang sangat penting!!!!!!!Oleh itu berbagai cara mereka gunakan. Termasuk cara elok dan cara buruk. Pemecatan Chua Soi Lek adalah salah satu diantaranya. Think Tank dibelakang MCA, semua orang pun tahu. Akhirnya strategi memberikan kemenangan Timbalan Presiden MCA kepada beliau, kini telah membuahkan hasil kepada masyarakat cina. pening-pening......

Tiada ulasan: