SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Selasa, 30 Jun 2009

NAK TENGOK AKTIVITI YB. DATUK HJ YUSSOF BIN HJ. MAHAL, AHLI PARLIMEN P166 LABUAN?


BANYAK LAGI GAMBAR-GAMBAR SEMPENA PROGRAM
"APA KHABAR ORANG KAMPUNG" ANJURAN PEJABAT
AHLI PARLIMEN P166-WILAYAH PERSEKUTUAN LABUAN.

RAKYAT AKAR UMBI BERPUSU-PUSU DATANG KEMAJLIS "APA KHABAR ORANG KAMPUNG" KERANA INGIN BERSUA MUKA DENGAN WAKIL RAKYAT MEREKA DIsAMPING BERTANYA PERKHABARAN.
AHLI PARLIMEN LABUAN SENTIASA MENUNJUKKAN MUKA YANG MESRA DAN SENYUMAN SEPANJANG PROGRAM " APA KHABAR ORANG KAMPUNG".

ORANG KAMPUNG KHYUSUK MENDENGAR UCAPAN "APA KHABAR" DARI AHLI PARLIMEN MEREKA.
AKAR UMBI JUGA DIBERIKAN PELUANG DAN RUANG UNTUK MENGEMUKAKAN PERTANYAAN DAN MENYAMPAIKAN SEGALA PERMASALAHAN YANG TIMBUL DIPERINGKAT AKAR UMBI.

SEMASA "APA KHABAR ORANG KAMPUNG", PEMIMPIN DARI SABAH JUGA SEMPAT MENGHADIRKAN DIRI. YB SPAWI HJ AHMAD, AHLI PARLIMEN SIPITANG, SABAH DISAMBUT BERSAMA ROMBONGANNYA MELAWAT LABUAN.


KETIBAAN YB DATUK HJ YUSSOF KESALAH SATU PROGRAM APA KHABAR ORANG KAMPUNG. SEHINGGA KINI TELAH BERJALAN SEBANYAK 8 KALI PROGRAM TERSEBUT. DIJANGKA SEHINGGA 2013 SEBANYAK 50 KALI PROGRAM TERSEBUT AKAN DIANJYRKAN OLEH PEJABAT AHLI PARLIMEN LABUAN.
TEKUN MENDENGAR UCAPAN DARI PEGAWAI KERAJAAN YANG DIJEMPUT BERSAMA OLEH YB DATUK HAJI YUSSOF BIN HJ MAHAL, BAGI MENJAWAB SEGALA PERSOALAN YANG DIKEMUKAKAN OLEH RAKYAT KAMPUNG.

YANG BERBAJU PINK ITU IALAH KETUA PUTERI UMNO LABUAN DAN YANG BERDIRI SEBELAH YB DATUK HJ YUSSOF HJ MAHAL IALAH ISTERI BELIAU, yang mana sanggup menyediakan masa bersama beliau pada setiap kali program "apa khabar orang kampung" dianjurkan dikampung-kampung.
Selaku rakyat akar umbi, saya nyatakan disini bahawa macam inilah sepatutnya Wakil Rakyat berfungsi. Saya menyampaikan rasa bangga saya dengan sikap prihatin Wakil Rakyat P166 labuan, yang tak jemu-jemu meruangkan masanya untuk bertanya khabar kepada masyarakat kampung di kawasan beliau. Bagaimana Barisan Nasional boleh kalah jika setiap Wakil Rakyatnya memiliki sikap seperti Datuk Haji Yussof Haji Mahal. Setiap hujung minggu, semasa Dewan Parlimen berhenti rehat, beliau akan bergagas pulang kekawasan parlimennya untuk bertemu rakyat akar umbi. Syabas saya ucapkan kepada beliau. Rakyat bukan mahu wang ringgit Wakil Rakyat mereka. Rakyat juga tahu betapa sukarnya memimpin mereka dengan hanya mempunyai elaun RM5,000.00 sebulan. Apa yang dikehendaki rakyat ialah membantu menyelesaikan permasalahan mereka diperingkat akar umbi. Jika Wakil Rakyat mereka menunjukkan rasa keseriusan dan komitmen kearah tersebut, maka sudah tentulah rakyat akar umbi akan jatuh sayang dan sanggup berjuang bermati-matian demi mempastikan pemimpin mereka duduk disingahsana selama mana yang dikehendaki.








3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SALAM BRO..WAHH RAMAI YG DTG BRO!..GEREKKK..UMNO ADE SEMANGAT JUANG YG KENTAL BRO!!..TERUSKAN!!

Al-Rashid Zulkefli berkata...

inilah pemimpin. kita harus terima secara terbuka dimana contoh seperti ini yang kita mahukan.

sebagai orang muda, juga anak tempatan labuan gerak kerja seperti inilah yang kami mahukan dari pemimpin yang dipilih oleh rakyat. mudah2 YB Datuk beroleh rahmat diatas segala apa yang pernah Datuk lalui sepanjang bergelar MP P166 Labuan.

CINTA DUNIA berkata...

Bah, ngam tah jua langkah YB ani.mudah-mudahan akan ada perubahan kepada situasi di labuan ani..usaha yang utama ialah untuk menarik lebih ramai pengunjung ke labuan.tetapi masalahnya labuan kekurangan bilik hotel. harga bilik pun mahal berbanding kualiti yang ada..ani tah yang patut salah satu diliat oleh YB.