SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Selasa, 1 Jun 2010

USA!!!MARTABATNYA SEMAKIN JAUH MENURUN.

Tindkan Israel menyerangkan komboi membawa bantuan ke Gaza baru-baru ini sangat biadab, jahat, kejam dan membelakangkan undang-undang manusia antara bangsa. Dalam masa yang sama "Polis Dunia" berdiam diri tanpa sepatahpun komen atau tindakan balas yang menuju kearah menjernihkan suasana dan mengambil sebarang tindakan yang hampir sama seperti yang mereka ambil kepada Republik Negara Iran.

Saya menilai perkara ini sangat senang dan mudah. Selagi USA memberi muka kepada Israel, selagi itulah negara kejam tersebut membuat tindakan yang tidak memperdulikankan moral adab dunia masa kini. Oleh yang demikian itu USA saya anggap gagal meminkan peranan yang rata-rata masyarakat antarabangsa harapkan. Oleh itu apakah negara tersebut masih layak memainkan tugas dan tanggungjawab tidak resmi itu?

Dunia sekarang ini dipantau oleh sebuah negara yang tidak tahu soal keadilan sejagat. Sebuah negara yang mengawal dunia ini berlandaskan kronisma dan nepotisma. Sebuah negara yang hanya berpihak kepada kawan-kawannya sahja, meskipun kawannya itu jahat, kejam dan suka menceroboh negara lain. Mungkin agak keterlaluan jika saya kata USA tidak tahu soal keadilan sejagat. Jika saya kata mereka mengetahuinya, buat apa hanya sekadar tahu, tetapi dalam sebarang tindakan tidak diaplikasikan oleh mereka.

Mana dia mereka yang bergelar Paderi di USA itu? Mana dia mereka yang bergelar alim ulama di USA itu? Mana dia mereka yang bergelar manusia pencinta alam di Amerika itu? Kenapa membiarkan tangan-tangan kotor menguncang dunia????Anyhow usiaku sudah menjelang senja...pergi mampuslah dunia kejam ini. Aku disini hanya sementara. Menunggu waktuku kembali kerahmatullah jua. Disama aku kekal abadi. Mungkin juga disana nanti...aku menerima hukuman illahi. Bayangkan apa hukuman yang bakal diterima oleh Obama dan Natanyahu!!!!!

Tiada ulasan: