SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Rabu, 19 Januari 2011

Mana dia KABINET BAYANGAN pakatan rakyat?

Nama-nama pemimpin dalam Pakatan Rakyat yang konon-kononnya sangat tersohor dan akan menjadi Menteri dalam kabinet bayangan mereka adalah spt berikut:-

1. Sdr Datuk Seri Anwar Ibrahim
2. Sdr Lim Kit Siang
3. Datin Seri Azizah.
4. Sdr Azmin Ali
5. Datuk Hai Hadi Awang
6. Sdr Husam Musa
7. Tok Guru Nik Aziz Nik Mat
8. Izzah Anwar
9. Nasution
10. Karpal Singh and the son
11. Dari Sabah dan Sarawak tak nampak yang berkaliber,
12. Sdr Mahfuz Omar
13. Entah siapa lagi...belum famous....

Rasa-rasanya jika dibanding dengan Kabinet Barisan Nasional yang ada sekarang nie...siapa yang lebih meyakinkan? Yang lebih hebat dan memiliki pengalaman berguni-guni sebagai menteri? Boleh diharapkah droup ini memegang amanah besar yang akan dipertanggungjawabkan kepada mereka? Saya sangat meragui akan kemampuan mereka. Bagaimana saudara pula?

Apakah jika mereka menjadi anggota kabinet kelak, tenaga mahir yang selama ini membantu kerajaan BN, masih akan terus berkhidmat dibawah kerajaan tersebut? Dibawah Menteri yang kurang berkemahiran itu? Sedangkan selama ini mereka yang mahir-mahir ini sangat selesa dan "ngam" dengan prinsip kerajaan Barisan Nasional. Keserasian pandangan dan prinsip tersebut sangat membantu kaarah minda yang bijaksana dikalangan para mahir semua itu. Jika mereka menunjukkan kemerosotan dlm kerja, tentu barang tenmtu akan ditukar kepada kakitangan yang selesa dengan kepimpinan baru. Yang sudah tentu kurang berkemahiran dan pengalaman dalm memacu negara sepertimana yang BN telah lakukan.

Akhirnya wawasan 2020 entah kemana, Negara malaysia sebagai sebuah negara maju, akan kemana...dan Malaysia akan menjunam jatuh seperti akhir tahun 1980an ketika mana Anwar bertindak selaku Menteri Kewangan negara.

Tiada ulasan: