SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Ahad, 30 November 2008

HAIRAN BIN AJAIB, DI LABUANPUN TANAH RUNTUH MENGHEMPAP RUMAH.

APA KERJA JBS ( Jabatan Parit & Saliran )?.
TOLONG SIKIT,
JANGAN HANYA PANDAI BERCHAT-CHAT DALAM PEJABAT DAN MINUM PUKUL 10.00 AM SAHAJA WAHAI KAKITANGAN KERAJAAN.!!!!
SEMENJAK MERDEKA, INILAH KALI PERTAMA TANAH RUNTUH DIPULAU INI DAN YANG SEDIHNYA MENGHEMPAP RUMAH RAKYAT. BUKAN SEBUAH DUA MALAH BANYAK. LAWATAN DIBUAT DAN DIDAPATI TERDAPAT PARIT YANG DIBINA. TETAPI TERABAI PENUH DENGAN SAMPAH DAN HAMPIR KESELURUHAN TERTIMBUS DENGAN TANAH LIAT. kENAPA? KERANA KURANG 'MAINTENANCE.
jbs JANGAN KERJA SAMBIL LEWA DAN AKHIRNYA KESAN BURUK KEPADA KERAJAAN BN JUA. BERTINDAKLAH CEPAT DEMI KESELESAAN RAKYAT.

2 ulasan:

takidumsinis berkata...

biasalah tu......

Tandakan (x) pada jawapan standard yang sesuai dan selalu kita dengar:
( ) peruntukan habis!

( ) tidak cukup kakitangan!

( ) bos belayar!

( ) ia kah?

( ) nanti I hantar pegawai I pegi tengok!

( ) antah hih!

( ) itu bukit mau runtuh, kamu orang bole tahan ka?

( } jentera rosak!

( ) tunggu cuaca baik!

bungaraya berkata...

Semua yang u arahkan tu benar belaka. Keadaan ini berlaku kerana integriti yang berada ditahap bawah dikalangan mereka yang bergelar kakitangan awam. Lagi parah jika ia melibatkan PERUNTUKKAN KEWANGAN. Bukan sahaja pemimpin yang kena membuat perubahan drastik, malah kakitangan kerajaan juga. Kerana merekalah jentera pelaksana yang akan menjadikan dasar kerajaan yang direka cipta oleh pemimpin menjadi satu kenyataan.