SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Selasa, 2 Disember 2008

ATAU KITA KENA BUAT PUNGUTAN SUARA?

ADAKAH SRJK (C) DAN (INDIA) PERLU DITERUSKAN? sila hantar komen anda segera. Dan masukkan juga jawapan anda dalam poll sebelah warkah kiri penulisan ini. Terima Kasih.

6 ulasan:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

bungaraya... dalam ikut semua kehendak cina dan india pun mereka tak puas hati lagi. kalau tutup sekolah dia.... bungkuslah bn.

utk menag pr umum maka melayu kena bertolak dan tertolak, beransur dan mengelunsur masuk kawah gunung berapi....

nasiblah... sebab melayu tak pernah bersatu dan sokong bangsanya sendiri.di pejabat pun bos melayu lebih terpikat dgn bukan melayu..... nasiblah si pak pandir dan pak kadok....menang sorak kampong tergadai

WARIS PAHANG berkata...

- Sekolah Kebangsaan untuk semua kaum perjuangan kita.

- Sekolah Jenis Kebangsaan toleransi kita.

- Fikir positif ; Apakah sumbangan yang boleh diberikan oleh kedua-dua sekolah ini untuk kemajuan negara.

paneh berkata...

tiada masalah jika hanya satu aliran sekolah saja di Malaysia kerana ia tidak lansung bertentangan dengan perlembagaan persekutuan.

mySacRedHeaRt berkata...

just drop by to say hi...nice n interesting blog..
keep it up

daddy-wafiah berkata...

SRJK wajar dikekalkan, kalau di sabah kaum bukan cina menghantar anak diorang ke sekolah cina adalah perkara biasa.Tapi sekolah india tiada plak:)..yang penting di sini semua kaum kebanyakannya belajar di sekolah kebangsaan..itulah perpaduan

bungaraya berkata...

Untuk makluman DADDY-WAFIAH DISEMANANJUNG MALAYSIA KHUSUSNYA DI pERAK, terdapat sebuah SRJK (c), dimana 80% pelajarnya terdiri dari kaum melayu. Ertinya merata malaysia, keadaannya adalah sama. Yang menjadi hairannya pula Kaum cina tidak mahu menghantar anak mereka ke sekolah tersebut. Lagi menyedihkan mereka menghantar anak-anak mereka ke SRJK (C) yang jauhnya dari tempat mereka lebih kurang 3 KM. Ini suasana yang menimbulkan wasangka.