SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Selasa, 11 Ogos 2009

SEDIH HATIKU WARISAN ANDA LUPA KEPADA JANJI!

Aku perjelaskan disini tidak semua drp anda dan waris-waris anda lupa kepada janji yang telah termetri ketika hendak mencapai kemerdekaan dulu ( sekitar awal dan pertengahan 50an ).
Janji ini telah dipersetujui oleh datuk/moyang hangpa semua iaitu Tan Sanbantan dan Tan Chen Lock.
Dan kini perjanjian tersebut dinamakan "Kontrak Sosial".

Anda kena ingat jika janji tersebut disiat-hancur, maka yang akan berlaku suatu ketika, huru hara dan pertumpahan darah yang maha dashyat dimuka bumi TANAH MELAYU INI. Kemungkinan kemenangan Pakatan Rakyat dalam PRU ke 13 kelak akan berlaku suasana tersebut dan mudah-mudahan telahan ini tidak menjadi kenyataan. Ya allah, tolonglah selamatkan bumi melayu yang bertuah ini. Kemenangan Pakatan Rakyat, sekaligus membawa bersama-sama PAS sebagai rakan seperjuangan mereka. Namun sangat menyedihkan perpecahan sokongan melayu menyebabkan PAS hanya menjadi parti kecil dalam Pakatan tersebut, yang kononnya memerintah negara ini. Maka bermulalah UMNO sebagai sebuah parti pembangkang di Parlimen dan Dewan Undangan Negeri.

Saya cakap terang, melayu ni, kalau kaum lain tak buat karenah, sangat senang dibawa berunding. Hasilnya, kita akan dapat mempertahankan kestabilan dan keharmonian masyarakat berbilang kaum dalam negara. Tapi melayu tidak akan dapat menerima, jika kalah dalam perjuangan. Saya cakap terang dan jelas....melayu akan bangkit dari tidur yang lena dengan semangat membara akan membuat seribu kali karenah yang sangat tragis, melebihi karenah2 yang dilakukan DAP ketika ini. Melayu tidak akan dapat menerima kenyataan akan kekalahan yang dialaminya. Jika DSAI dan Nik Aziz pun sekali yang duduk disinggahsana kepimpinan utama negara pada ketika itu, ia tidak akan menjadi ukuran dan tidak akan memberhentikan kemaraan melayu. 50 tahun lebih sedikit bukanlah masa yang cukup untuk memberikan hak pemerintahan kepada parti lain, yang langsung tidak terlibat dalam memerdekakan negara.

Apakah anda semua fikir, PAS akan mengikut telunjuk dan memekak telinga serta membutakan mata kepada perlakuan sumbang anda selama ini. Apakah anda rasa PAS bodoh sehingga boleh diperkotak-katikkan seperti sekarang?. Sewenangnya DAP dan PKR memperbodohkan PAS dalam pemerintahan mereka di Pulau Pinang dan Selangor. Jika itu gambaran kepada pemerintahan PR di Malaysia ini, nampaknya seharusnya hendaklah ada persiapan daripada kamu' menunggu hentakan parang melayu yang tajam bagai sembilu.

Saya suka mengingatkan sekali lagi bahawa kini UMNO cuba sedaya upayanya untuk memperbaiki diri dan untuk memerintah negara ini sebaik mungkin, secara yang anda semua kehendaki. Namun nampaknya jelas, anda masih tidak puas hati dengan menyokong berterusan parti DAP dan PKR. Anda semua jelas sekali melalui jalan yang silap dan mengundang suasana huru hara dan kacau bilau. Tidak mengapa. Serahkan kepada generasi muda memperbaikinya. Mereka sebenarnya mempunyai saham dalam perpecahan antara kaum-kaum di Malaysia ini. Semua ini adalah hasil ikut rasa yang kurang rasional dan bijaksana. Ayuh, jom kita bertumpah darah. Tidak mengapa aku mati terlentang. Asal puas dalam perjuangan mempertahankan bangsa dan agamaku serta tanah airku, Tanah melayu tercinta ini. Apakah anda rasa manusia di Malaysia ini sama semuanya seperti anda?. Boleh membising dan menyuarakan semua perkara tanpa sekatan. Mempertikaikan Sultan Melayu dan Hak istimewa Bumiputera termasuk sekali melayu, iban, kadazan, murut, jakun dan sakai? Masih terdapat terlalu ramai jumlahnya melayu yang sangat sayang kepada bangsanya. Sangat sayang kepada partinya. Sangat sayang kepada agamanya. Sangat sayang kepada ketuanya. Sangat sayang kepada Tanah Airnya. Masih ramai orang melayu yang sangat membenci perjuangan DAP yang menolak mentah-mentah perkara 153 dalam Perlembangaan Negara. Yang menolak mentah-mentah islam sebagai agama resmi negara. Menolak dan mempersenda secara terbuka Raja-Raja melayu kita. Tapi kini melayu tersebut masih diam membisu. Apakah jika UMNO kalah dalam pru ke 13 kelak, melayu sedemikian akan masih berdiam diri? Atau masa itulah mereka akan memulakan agenda untuk mengambil semula negara ini, samada halus maupun dengan secara kasar.

Ingatlah kaum cina dan India. Ukurlah baju dibadan sendiri. Ramai kaum anda berada dalam MIC, PPP, GERAKAN, MCA dalan lain-lain parti dalam komponen BN. Mereka berada dalam parti tersebut bukan mengambarkan mereka bacul. Bukannya bodoh. Bukannya mereka penakut. Dan tentulah bukannya mereka petualang kaum cina dan India. Malah mereka sedar rukun damai dan bekerjasama dalam 1MALAYSIA adalah cara atau kaedah yang paling sesuai dalam politik Malaysia. Kaedah cari gaduh seperti dalam pakatan rakyat sangat dibenci dan menuju kearah huru hara negara. Kaedah PR ini harus dinyahkan dari muka bumi Malaysia kerana tidak membantu kearah perdamaian kaum yang berbagai-bagai didalamnya. Malah boleh mencetuskan pergaduhan besar jika kurang pemantauan Tan Sri Musa Hassan dan kakitangannya di PDRMnya.

Ini adalah amaran yang pertama. Sebelum ini belum ada penulisan yang memberikan amaran seperti ini. Cubalah masing-masing anda ( cina dan India ) bermuhasabah diri. Saya hairan, macamana anda boleh bertindak kasar dalam negara yang asalnya bukan keturunan anda yang punya?????Ikut hidup secara rukun dan damai dalam Malaysia inipun dah cukup baik. Bangsa Melayu dan bumiputera melayan anda seperti menantang minyak yang penuh. Dan sekarang diberikan betis, anda nak peha. Bersusah payah Tok najib mengujudkan konsep 1MALAYSIA. Tahu kenapa?. Kerana nak pujuk anda berbaik semula didalam BN. Tapi sebaliknya dengan sewenangnya anda menolak. Berbagai karenah anda lakukan. Diselangor, terdapat diantara anda menggunakan kongsi gelap dan samseng untuk tunjuk lagak dalam kepimpinan.

Kenapa? Apakah anda fikir anda warga dunia? Cubalah tinggal di Israel dan berperangai macam di Malaysia. Cuba menetap di Argentina dan bertindak seperti samseng disana! Cuba ke Mesir dan pertikaikan pemerintahnya secara terbuka. Apakah anda akan diterima seadanya? Atau kalau berani tinggal menetap di Papua New Guinea dan bertindak seperti anda bertindak di Malaysia. Dimalaysia ini, duduk dibawah pemimpin melayu, anda hidup rukun dan selesa. Boleh membising sesuka dan boleh menjadi kaya raya tanpa ada rasa iri hati yang bisa dari kaum asal negara. Kita senang dengan datuk Lee Chong Wee, Pemain Badminton no. 1 dunia. Kita kagum dengan Presiden MCA dan Presiden MIC yang tetap dengan prinsip perjuangan yang mulianya.

Tapi hingga kematipun kita tidak suka dengan Lim Kit Siang dan Lee Kuan Yew yang sangat ekstrim sifatnya itu. Melayu sebenarnya manusia yang diturunkan allah kemuka bumi ini menjadi manusia yang baik dan terpilih. Diam, lembut, berbudi pekerti mulia, tetapi akan bangkit dan membunuh kepada semua kawan dan rakan yang bertindak biadab dan jahat. Dengan kebaikan itulah, maka anda dapat menjadi warganegara Malaysia. Jika melayu itu Israel, maka akibatnya anda semua akan dihantar balik ke India dan kenegara China suatu ketika dulu lagi.

Sebenarnya anda nak apa? Nak menjadi orang nombor 1 negarakah?
Bukannya itu hanya "mimpi" yang tidak akan menjadi nyata.


Tahutak apa yang paling saya marah ketika ini?
Orang melayu yang tak tahu sedar diri.
Mereka ini ramai dalam PKR dan PAS.
Sampai kini masih juga tidak memahami peribahasanya sendiri..."menang sorak kampung tergadai"....

Tiada ulasan: