SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Isnin, 11 Mei 2009

Apakah Kemenangan Nizar dan Kekalahan Zambry Menggambarkan BN akan berkubur????

Pada hari ini, 11hb Mei 2009 satu lagi tamparan memalukan kepada Barisan Nasional bilamana Nizar masih lagi diputuskan oleh Mahkamah Tinggi sebagai Menteri Besar Perak yang sah. Ini maknanya Zambry adalah Menteri Besar Perak yang haram. Bukankah ini satu tamparan belakang tangan kepada Barisan Nasional?

Masih lagi ingin melihat dalil kebaikan daripada peristiwa tersebut? Masih lagi terdapat dikalangan pemimpin BN yang ingin melihat peristiwa tersebut dari kaca mata yang posistif?
Dan mengwar-warkan kepositifannya itu didalam media arus perdana? Dan meminta seluruh rakyat mendengar berita TV serta membaca surat khabar arus perdana tersebut?

Yang nyata sekali keputusan tersebut menggambarkan kedungguan dan kegelojohan kita dalam mengambil tindakan, melantik dengan kelam kabut Dr Zambry selaku Menteri Besar Perak yang baru. Kadang tindakan drastik itu okey dan boleh mendatangkan kebaikan, tetapi kadang beginilah jadinya. Ia mengambarkan kedangkalan kita dalam bidang perundangan. Penasihat undang-undang UMNO dan BN kenalah bermuhasabah diri dan mengakui tentang kedangkalan ini. Menasihati Perdana Menteri untuk melakukan sesuatu yang sebenarnya salah dan menjahanamkan diri Barisan nasional itu sendiri.

Apakah tindakan pemimpin selanjutnya?
Mungkin tindakan pertama yang harus dilaksanakan ialah membuat rayuan dimahkamah.
Jika tindakan kedua ialah untuk memperbaiki tindakan yang silap pada langkah permulaan dulu, apakah DUN akan dipanggil bersidang oleh MB yang sah? Undi tidak percaya kepada MB hanya akan berjalan jika DUN Perak dipanggil untuk bersidang. Jika tidak kenalah ADUN BN bersidang dibawah pokok. Pendekata Undi Tidak Percaya tidak dapat terlaksana. Yang hanya dapat terlaksana mungkin ialah pembubaran DUN Perak, dan ini sudah tentu prioriti Pakatan pembangkang, yang tersangat ingin untuk dijalankan Pilihanraya Kecil seluruh Negeri semula.
Sudahkah ahli dan penyokong BN bersedia. Begitu juga dengan pemimpin BN negeri Perak?

Sehingga kini, daripada 11 keputusan mahkamah bagi permasalahan perundangan di Perak, hanya dua sahaja yang menyebelahi Barisan Nasional, manakala 9 lagi telah menyebelahi pakatan Pembangkang. Alasan Hakim-Hakim dan pengamal undang-undang sudah tentu keputusan yang mereka buat berdasarkan keadilan dan kesaksamaan. Tapi sedarkah kita bahawasanya hati nurani para hakim juga merupakan faktur utama dalam memutuskan sesuatu kes itu?, bukan hanya sekadar ilmu yang ada pada dada mereka.

3 ulasan:

Anak Bugis berkata...

hahahahahaa..
umno babi dgn zambry hitam mamak
kalah..

hahahahaha

Ex-UMNO berkata...

TERKINI : Pesan Musyidul Am PAS

KOTA BHARU : YAB Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat mengeluarkan beberapa kenyataan dan nasihat kepada seluruh rakyat Malaysia sebentar tadi sebagaimana di maklumkan melalui talipon oleh sdr. Mat Ali semasa dihubungi sebentar tadi. Beliau bersama Tok Guru semasa pengumuman kemenangan Nizar di umumkan.

Kata Tok Guru :

" Setelah kita menang di Perak kini Perak telah bertukar menjadi Emas buat Pakatan Rakyat, Kejahatan telah terbukti dan kebenaran telah menjelma. Saya menasihati agar yang beragama Islam untuk puasa sunat esok hari serta sembhyang Sunat Syukur 2 rakaat. Jangan terlalu gopoh dengan kemenangan ini"

Selain itu dimaklumkan setelah Tuan Guru menerima berita itu beliau telah solat sunat dan disusuli dengan sujud syukur.

TAAVEEKUN PERAK berkata...

DAP telah berkuasa balik di Perak.Tahniah kpd PAS.