SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Ahad, 10 Mei 2009

MURUGIAH menjadi mangsa KEYVIAS!!!

Inilah pemainan politik kejam yang dimaksudkan oleh "Pemain Politik" muda negara yang ketika ini sangat marah dengan Politikawan Barisan Nasional. Sangat jelas dan tak perlukan pengetahuan politik yang mendalam, tindakan pemecatan yang diambil kepada Murugiah adalah kerana beliau merupakan saingan politik kepada Keyvias, bukan sangat kerana "rasuah politik" yang kononnya telah dilakukan oleh Murugiah.

Memang betul, Murugiah sepatutnya dalam bermain politik, harus pandai dalam bertindak terutamanya jika melibatkan wang dan duit serta money. Kerana jika terjumpa dengan "musuh" yang seperti Keyvias, sudah tentu kelemahan seperti ini akan diambil kesempatan untuk menjatuhkan beliau. Yang mana akhirnya kesan buruk akan dihadapi oleh beliau sendiri. Tidak ada sesiapa yang harus disalahkan melainkan Murugiahlah yang terpaksa menanggungnya sendiri. Yang salah tetap salah. Rasuah politik adalah satu kesalahan. Dan Murugiah terpaksalah menerimanya, jika benar terbukti beliau melakukannya. Tetapi tindakan disiplin yang dilakukan oleh Parti PPP keatas beliau juga nampak sangat berkepentingan dan bermaksud bukan untuk menghapuskan "rasuah politik" tersebut, tetapi untuk menghapuskan Murugiah yang ternyata merupakan pesaing Keyvias, apabila Murugiah berura-ura untuk merebut jawatan nombor satu parti itu.

Dalam hal ini terdapat dua kesalahan yang sangat jelas:-
1. Rasuah politik jika benar ia terbukti berlaku,
2. Tindakan Keynias yang nampak mempunyai kepentingan politik peribadi.

Sangat jelas dimata rakyat bahawa tindakan PPP ini tidak bijaksana dan boleh menyebabkan rakyat "tidak suka" dengan PPP dan akhirnya tidak juga suka dengan BN. Jika perkara seperti ini dilakukan dengan sedar oleh Keyvias, maka beliau juga tidak layak menjadi salah seorang pemimpin utama dalam Barisan Nasional. Pemimpin utama BN harus mengutamakan keselamatan dan kehebatan BN dalam setiap masa dan ketika. Jika ramai pemimpin BN seperti Keyvias, maka tidak hairan jika BN lingkup suatu masa akan datang ini.

1 ulasan:

add berkata...

Kaveas + murugiah + Samy velu = keling paria memang tak guna untuk BN. Pengerusi BN, pls pecat mereka dari BN kalau BN nak kan kuasa dalam PRU13 nanti.