SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Ahad, 2 Ogos 2009

ANJING, KALAU TAK DIMAKANNYA, NAMUN TETAP AKAN DICIUMNYA JUGA.

Ramai orang melayu menyebut-yebut ayat yang lebih kurang bunyinya macam tajuk diatas. Ayat yang berbunyi....."anjing, jikalau tak dimakannya, namun tetap akan diciumnya juga najis kita"...., sekarang ni telah menjadi peribahasa melayu dan telah menjadi ungkapan kata bagi memberikan gambaran tentang satu kebiasaan atau tabiat manusia yang sangat sukar untuk diubah jika telah menjadi satu kebiasaan. Umpama kebiasaan anjing ialah memakan tahi manusia. Oleh kerana perbuatan tersebut sudah menjadi lumrah atau kebiasaan pada anjing, maka jika terjumpa tahi pun, jika tak dimakannya, namun tahi tersebut tetap akan dihidunya atau diciumnya.
Kawan saya mengatakan beginilah kemaruknya Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada buntut lelaki. Perangai atau keinginan membuak-buak beliau kepada buntut seorang lelaki atau mungkin juga wanita telah sampai ke peringkat ketagihan, sehingga dalam akan keadaan sekalipun, beliau akan stress jika tidak dapat membenamkan kemaluannya kedalam buntut seorang lelaki atau wanita manusia. Setakat ini belum didengar samada melalui radio, TV maupun persurat khabaran, DSAI ketagih dengan buntut binatang seperti kerbau, lembu ataupun kera. Pda peringkat awal dulu saya juga kurang percaya dengan tuduhan meliwat yang dihadapi oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tetapi bila mendengar ianya adalah suatu perbuatan normal kepada sesetengah orang kita dewasa ini, dan perbuatan tersebut juga kerap berlaku dikalangan pelajar Menengah dan Universiti di malaysia ini, keraguan saya tentang tuduhan yang dikenakan keatas DSAI iatu menjadi hilang perlahan demi perlahan. Kini saya bertambah yakin bahawasanya DSAi telah benar-benar melakukan perbuatan tersebut. Saya juga mendengar bahawasanya cerita mengani ketagihan meliwat Datuk Seri Anwar Ibrahim ini sampai kepengetahuan isterinya Datin Azizah dan kerap timbul pertengkaran mengenai hal ini antara suami isteri tersebut. Sehingga ada berita mengatakan DSAI kerap menempeling isterinya itu dan telah menjadikan Datin Azizah bermuram durja. Perkara ini sengaja didiamikan oleh Datin dan Datin tetap pasrah sebagai isteri DSAI memandangkan nama baik keluarga ini perlu dijaga sepenuhnya.
Satu lagi kebiasaan atau ketagihan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang gagal dibendungnya ialah suka bersemonstrasi jalanan seperti zaman beliau masih bergelar mahasiswa suatu ketika remajanya dulu. Apabila beliau merasakan kehabisan upaya lain, maka hanya demonstrasi merupakan cara terakhir Datuk Seri Anwar Ibrahim. Semasa beliau bergelar pemimpin Barisan nasional dulu, perkara demonstrasi ini jarang belaku, bahkan hampir tidak berlaku. Lim Kit Siang tidak gemar melakukan perkara ini, kerana yang akan mendapat kesan buruk juga ialah Para peniaga kaum Cina di Ibu Kota. Tindakan Ekstrim dan radikal seperti ini tidak akan dibuat oleh Datuk Nik Aziz kerana ianya tidak baik kepada perjuangan Islam di Malaysia ini. Tuduhan negatif terlalu senang dibuat oleh musuh, begitulah prinsip dan pandangan rata-rata kepimpinan PAS ketika itu. Namun apakala DSAI bersama mereka, perlakuan demonstrasi bermaharajalela kembali. Tidak syak lagi, sememangnya Datuk Seri Anwar Ibrahimlah yang memulakan angkara ekstrim dan radikal seumpama ini.
Anwar Ibrahim bukan sahaja ketagih meliwat buntut manusia yang bergelar lelaki, malah juga minat dan suka membuat tindakan radikal lain seperti berdemonstarsi jalanan. Tidak hairan jika beliau juga mengizinkan pemimpinnnya bawahannya menggunakan khidmat gengstar dan kongsi gelap dalam mengumpul dana bagi penerusan perjuangan Pakatan pembangkang dalam negara ini.

Tiada ulasan: