SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Sabtu, 12 September 2009

SEBELUM PISANG BERBUAH DUA KALI.

SAYA KIRA UMNO TELAH MENGHABISKAN MASA BERBINCANG MENGENAI TOPIK MEMILIH CALUN UNTUK PILIHANRAYA KECIL PERMATANG PASIR BARU-BARU INI.
HASILNYA KITA TERPERANJAT BILA CALUN YANG DIPILIH, RUPA-RUPANYA "PILIH-PILIH LANGSAT".
SEKARANG UMNO SEKALI LAGI DICUBA UNTUK MEMBUAT PILIHAN CALUN. KALI INI LEBIH RUMIT KERANA BAHAGIAN MENCALUNKAN TAN SRI ISA SAMAD, SEORANG YANG BERGELAR DAN BERPENGALAMAN DALAM POLITIK NEGARA.
Saya berkesempatan bertanya kepada beberapa orang politikawan dikawasan saya tentang cadangan UMNO Bahagian tersebut. Saya dapati 99% memberikan respond yang tidak selari dengan cadangan bahagian itu. Melalui maklum-balas akar umbi ini, saya nampak jelas bahawa rata-rata rakyat diluar bahagian itu tidak setuju jika Isa Samad dijadikan sebagai calun BN dalam PRK itu. Saya juga kuathir, pisang akan berbuah dua kali. Jika ini terjadi, apakah ia tidak menampakkan kebodohan kita selaku pucuk pimpinan yang mengharapan pengiktirafan akar umbi seluruh Malaysia ini?
Saya ingin nyatakan kepada anda semua bahawa untuk mencadangkan hanya seorang calun daripada bahagian, bukanlah susah kepada seorang ketua bahagian yang bergelar dan berpengalaman. Datuk Seri Samy Vellu sangat bijak dalam hal ini. Saya kira Isa Samad juga tidak kurang bijaknya. Padalah bukankah lebih bijaksana jika mencadangkan lebih dari seorang calun. Kita biarkan Pucuk pimpinan Negeri dan Pusat yang membuat keputusan.
Sekadar jadi calun dan kalah, saya pun boleh. Sekarang tidak ada masa lagi untuk itu semua. Yang mustahak kita nak menang. Telah 7 kali kita kalah dalam PRK seluruh negara ini. Kalau kali ini dikawasan kubu kuat UMNO pun kita kalah??????Lu fikirlah sendiri.....

1 ulasan:

UMNO PARTI PENJARA berkata...

Teliti perbagai aspek..
Jangan buat2 lupa :-)















Reformasi Dan Transformasi – Generasi Muda Perlu Bersiap Sedia
>>> Klik Di Sini <<<