SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Ahad, 23 November 2008

MALU UNTUK MENGAKU NEGARAKU SEBUAH NEGARA ISLAM!!!

TAJUK diatas boleh mengujudkan persepsi buruk anda terhadap saya. Mungkin persepsi anda akan mengatakan saya seorang penganut islam yang buruk, tidak beriman dan petualang ugama yang perlu dipancung saja lehernya. Aku menerima seadanya. Tetapi sebelum leherku putus, berikan lah ruang dan peluang untukku mencurahkan rasa hati yang sekian lama terpendam dan berdendam dengan mereka yang bergelar 'pemimpin ugama ku'.

Suatu hari di Ibu Kota,
Aku melangkah kaki ke medan Kereta Sewa/Taxi di Perhentian Pudu Raya,
Disatu sudut,
Aku nampak ramai orang berkumpul dalam keadaan duduk mencengkung,
Aku menghampiri mereka,
Rupanya sekumpulan driver kereta sewa,
Tengah bermain kad 52,
Leka dengan duit berwarna merah, biru dan hijau merata,
Penganut ugama ku semua dikalangan mereka,
Tetapi bermain judi jua.
Ketika itu AZAN berbunyi berkumandang keudara.
Ramai diantara mereka berhenti seketika,
Dan terus mengerjakan suruhan agama,
Kemudian kembali meneruskan angkara durjana seperti sebelumnya.

Dilain ketika,
Aku diajak kawan se Universiti ku,
Ke Ibu Kota,
Pukul 10.00 malam aku diajak bersama,
Melawat sahabat di Disko Dangkut jua,
Masyallah..menari dan minum arak,
Kaum sebangsa dan seagamaku.
Menari huyung hayang bersama wanita yang dibayar jua.

Aku sekolah menengah di Trengganu,
Masa tu tahun 1970 hingga 1974 jua,
Belum ada internet dan Telefon Bimbit.
Yang ada tayangan cara lama,
Menggunakan 'wayar putih' cuma.
Aku diajak kesebuah kampong..Yang penduduknya 100% muslimin dan muslimah saja.
Disana aku diperkenalkan dengan filem layangan lucah.

Antara Sukan kesukaanku ialah Golf dan Rugby,
Kini ramai kaum ku yang mencaburinya,
Tetapi masalahnya,
Main Golf dan Rugby tidak menyeronokan,
Jika tidak beserta Carlbergs dan Stout serta tiger.
Maka samada Ali atau Simpson atau Samimuttu sama sahaja,
Langsung tidak berbeda.
Tidak ada yang haram, semua halal belaka.

Hari ini ketika ku berusia dewasa hampir tua.
Semua peristiwa dulu Dosa belaka,
Nasib dibadan masih ada nyawa,
Dan akhirnya aku bertaubat Nasuha.
Kerana perbuatan dimasa lalu.

Aku rasa-rasa,
Segan hendak berkata,
Aku berada dalam negara Islam Malaysia,
Kerana penganutnya serupa mereka,
Yang kini tengah mempertikaikan kita.

Tiada ulasan: