SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Rabu, 26 November 2008

RESOLUSI MENDESAK KERAJAAN MENGHARAMKAN NGO'S YANG MEMANDAI-MANDAI IKUT SERTA BERBICARA TENTANG ISLAM.

Dalam persidangan pimpinan Bloggers Pembela Negara baru-baru ini, banyak resolusi yang diutarakan dan diperjuangkan, adalah bersangutan dengan karenah Ngo's yang cuba-cuba berlagak pandai dengan membuat komen dan kritikan tentang apa yang diumumkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan tentang Hukum keatas Senaman Yoga. Terdapat juga hal-hal yang lain seperti Masalah kahwin campur antara agama di Malaysia dan sebagainya.
Saya sangat bersetuju dengan resolusi yang dibentangkan oleh rakan-rakan saya dalam BPN tersebut dan berharap perkara ini tidak tinggal didalam blog ini sahaja. Ia juga harus dihantar kepihak berwajib sebagai satu memorundam yang mendesak pihak berwajib mengambil tindakan tegas demi bangsa dan maruah agama.

Mana mungkin ngo's yang keahliannya bukan mereka yang beragama islam serta sangat dangkal mengenai ilmu keislaman, ingin ikut serta pandai-pandai dan berlagak mempertikaikan agama rasmi negara tersebut.

Kerajaan hendaklah bersikap tegas dalam soal yang menyangkut agama islam. Ia sekali gus merupakan KPI kerajaan dalam kita menentukan dan memberikan markah kepadanya samada ia benar-benar atau hanya retorik semata dalam memperjuangkan agama rasmi negara ini.
Kepada saya, jika ia merupakan KPI kerajaan, maka kerajaan PKR di Selangor, Kerajaan PAS di Kedah serta Kerajaan Angkatan Rakyat di Perak telah gagal, kerana membenarkan Ladang-Ladang Babi yang sangat luas dinegeri masing-masing.

Tiada ulasan: