SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Isnin, 22 Disember 2008

KINI!!!! yA aLLAH, yA tUHANKU, mElayu tELAH MULA mengamalkan sikap KURANG AJAR dan BIADAB.

Kini, ramai generasi muda melayu telah mula mengamalkan sikap KURANG AJAR DAN BIADAB. Samada sikap ini digalakkan oleh pemerintah ataupun tidak, saya kurang periksa. Yang saya nampak, sikap kurang ajar dan biadab jika berterusan akan membawa kepada percambahan sikap-sikap yang negatif dalam norma budaya bangsa melayu itu sendiri. Sekarang ini anak-anak telah mula enak dan seronok melawan dan mengherdik ibu-bapak dan guru sekolah mereka. Sekarang ini anak-anak muda melayu telah mula berani melakukan budaya "free-sex", budaya bertukar isteri dan telah mula belajar-belajar memasukkan botoh mereka kelubang jubur spt DSAI lakukan. Jangan hairan kalau suatu masa nanti kemaluan ibu mereka pun mereka sebat juga.
Dan yang menghairankan mereka seronok melakukan perbuatan "diluar budaya" dan diluar tabii ini seenaknya tanpa rasa SALAH dan berdosa. Mereka suka menengking dan menyumpah seranah orang lain tanpa rasa itu berbuatan tidak elok dan sangat dilarang oleh norma budaya melayu. Terdpt ramai orang-orang melayu yang telah menjadi "Ah Long"/Lintah Darat. Telah ramai orang melayu yang menjadi "bapak Ayam", menjaul perempuan untuk menjadi sumber reZeki. Minum Arak? ramainya hingga tidak dapat dikira dengan culcalutar lagi. Mana perginya agama mereka?. Mereka beragama islam hanya pada namanya saja. Jika babi mereka jijik kerana sejak dari kecil telah dididik sedemikian. Bukan kerana haramnya babi, tetapi kerana jijik. Jika kerana haramnya, kenapa mereka seenaknya minum arak. Bukankah arak juga haram?.

Dibanding dengan kaum lain, masih kaum melayu yang mendahului dari segi jumlahnya, yang terlibat dengan dadah, Aids dan sumbang mahram. Kenapa ini terjadi? Kerana UMNOkah? Bukan kerana didikan ibu-bapak yang selalu sibuk dengan politik dan perniagaan. Apabila anak-anak cuba untuk minta nasihat dianggap menganggu urusan ibu-bapak. Samapilah anak-anak terasa tidak dipeduli dan sepi dan rasa kesunyian dan akhirnya berjalan kelembah hina tadi. Hisap dadah dan melakukan hubungan tanpa nikah seenaknya diluar rumah yang berupa neraka kepada anak-anak generasi muda. Didikan agama. Itu hanya disekolah dan tanggungjawab guru-guru. Dirumah sekalipun tidak berlaku ayunan kehidupan kepada kerja-kerja amal untuk meningkatkan iman anak-anak, yang merupakan darah daging sendiri. Di Kelantan, PAS mendirikan sekolah agama rakyat untuk mengajar anak-anak membenci pemimpin negara. Itu tentu cara pembelajaran yang salah. Tanyalah pada Nabi Muhamad atau Nabi Isa atau Nabi Musa. Tentunya mereka juga tidak bersetuju dengan sukatan pelajaran membenci pemerintah, Lebih-lebih lagi pemerintah yang seagama dengan kita.

Besok saya akan sambung lagi...kali ini khas untuk penyokong PAS dan PKR.

Tiada ulasan: