SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Ahad, 4 Januari 2009

JOM, Kita balun Israel Habis-Habisan.

Nabi bersabda...."kitapun boleh memaafkan musuh kita hanya 3 kali".... Kali ke empat jika mereka memerangi kita, maka kita kena balun mereka habis-habisan. Kalau nak maafkan mereka biar selepas kita ajar mereka secukupnya. Jom kita rapatkan safff. Semua Ngos islam jangan hanya pandai mengutuk, demostrasi sini dan sana, merayu dan menggesa semata. Seluruh umat islam didunia kena ingat mereka telah menyeksa dan membunuh umat islam sudah beberapa kali hingga tidak terkira. Perlukah kita bertindak lebih dari hanya sekadar mendesak dan berdemonstrasi sahaja?. Jawapannya TIDAK MENYERANG BALAS, ITU SATU JIHAD DAN KEWAJIBAN.

Kenapa? Takut mati? Takut anak tinggal tanpa bapak? Takut isteri menjanda? Sehingga kita terlupa bahawa itu satu jihad. Dimana mati tidak sia-sia. Dijamin bahawa kita akan masuk syurga. Apa sebenarnya pertimbangan kita sehingga kita menjawab kita jauh, jangan ekstrim, kita guna diplomasi dulu ( sampai bila?) dsbnya. Takut Amerika Syarikat?

Sudah 1400 lebih Nabi Muhamad SWT membawa islam didunia ini. Dalam perjalanannya semasa Ikraj-mikraj beliau bertemu seorang tua bongkok tiga, Lalu bertanya kepada malaikat. Apakah tandanya tu? Dan malaikat menjawab itulah umpamanya dunia kini. Telah tua. Jika setua itu berapa tahun lagi jangkaan anda kiamat menjelang tiba? Memang tak lama lagi. Oleh itu bila masa islam menjadi kuat diatas dunia ini. Yang selama 7 tahun itu. Mungkin tak lama lagi. Bermulalah dari sekarang. Kita hancurkan Israel bersama-sama.

5 ulasan:

NOBISHA berkata...

ada dua keputusan kerajaan yang baik:

1. pm sedang usahakan melalui oic untuk adakan sesi khas PBB bincang isu ini.

2. pm maklumkan keputusan kerajaan sumbang US$1 million sebagai bantuan kemanusiaan kepada rakyat palestin.

semoga ada lagi inisiatif seumpamanya.

ustazSAID berkata...

Salam, smoga doa kita dimakbulkan Allah, Palestin akan b'oleh kemenangan...Insya Allah

abdrahim kassim berkata...

Seorang pemuda datang berjumpa Rasulullah untuk turut serta dalam satu peperangan. Rasulullah bertanya sebanyak 3 kali apakah dia ada ibu yang perlu dijaga. Dia menjawab ya ada. Rasulullah menyuruh pemuda itu pulang menjaga ibunya.

Kita yang tidak berdaya untuk turut serta ini memadailah kalau dapat membaca qunut nazilah setiap kali lepas sembahyang.

paneh berkata...

Salam tuan,

Kita kena mula membina kekuatan agar cukup hebat untuk membalun Israel.

bungaraya berkata...

Saya sebenarnya sampai ketahap terlalu geram apabila setiap malam sejak seminggu yang lepas mendengar berita kita dipukul teruk oleh Israel.
Sedang main bole kita kalahpun kita geram, inikan pula kaum seagama kita kena hindik terajang.
Maaf jika saya terlalu emosi.