SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Ahad, 12 April 2009

Wakil Kaum Cina Ramai dalam Kabinet????

Apa maksudnya wakil daripada kaum Cina bilangannya ramai yang terlantik dalam kabinet Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini?

Mungkin jawapannya ialah, menunjukkan tentang keprihatinan Kerajaan BN kepada komuniti kaum Cina dalam pentadbiran negara ini. Bahawa dalam pemerintahan negara ini kerajaan BN tidak sekali-kali melupakan akan kebajikan dan perkhidmatan kaum tersebut dalam arus pembangunan negara Malaysia yang tercinta ini. Yang jelasnya MCA, selain 4 Menteri penuh, juga terlantik 5 Timbalan Menteri dari parti tersebut. Selain itu Gerakan juga diperuntukkan seorang Menteri penuh dan tak silap saya 2 orang Timbalan Menteri. Wowwww!!!Satu angka yang menunjukkan kerajaan yang ditunjangi oleh UMNO ini tersangat prihatin dan adil kepada kaum-kaum yang asalnya datang ke Tanah Melayu ini dengan tongkang-tongkang penjajah yang dipenuhi dengan segala kekotoran dan tikus-tikus liar dan menjijikkan.

Apa macam????Puas hati????atau nak tambah lagi sehingga TPM juga mesti datang dari kaum Tionghua? Sedang dalam masa yang sama saya terpaksa mengajukan persoalan ini kepada komuniti kaum Cina. Apakah anda, majoritinya telah mengundi BN dalam PRK di Selambau dan Bkt Gantang? Fakta menyatakan bahawa majoriti anda tidak menyokong BN dalam PRK di dua kawasan pilihanraya tersebut.

Bukan begitu caranya sikap yang harus kita tunjukkan bila kita bergabung dalam sebuah Komponen BN. Bukannya bertindak menikam dari belakang. Bukan tahu kenyang saje, tapi bila tang memberikan bantuan, mampus tak mahu. Tak malukah? Saya suka jikalau Tan Sri Kho Khsu Koon atau Ong Kah Teng menjawab segala persoalan dibawah ini.

Sejak kemerdekaan kita capai, banyak fakta-fakta menyatakan bahawa kaum cina ramai tidak memberikan undi mereka kepada BN. Lebih-lebih lagi dikawasan majoriti kaum Cina. Bertambah-tambah lagi sejak kebelakangan ini bila Bangsa Melayu dalam keadaan perpecahan dan pertelingkahan teruk. Mungkin inilah masanya kaum Cina menumbangkan gagasan politik Bangsa Melayu. Inilah masa yang terbaik bagi mereka mengambil peluang yang keemasan ini. Dalam konteks ini tentunya MCA dan Gerakan bukanlah pilihan hati orang-orang Cina. Maka beramai-ramailah Cina mengalih-arahkan sokongan dan undian mereka kepada parti pembangkang terutamanya DAP.

Kekayaan yang Kaum Cina perolahi semasa dibawah kepimpinan BN langsung tidak diambil sebagai satu ukuran dalam memberikan sokongan. Kebebasan untuk mencari kekayaan dan memiliki kuasa bersama bangsa melayu dan lain-lain kaum dalam BN, langsung bukan ukuran penentu sokongan. Yang utama mereka mesti menjadi kaum yang lebih berkuasa dari bangsa melayu itu sendiri. Maka kerana itu sokongan mereka kepada pembangkang semakin bertambah kuat dan jitu. Mereka dengki dengan keadaan politik di Singapura dimana Negara Pulau tersebut telah mereka miliki sepenuhnya dengan orang melayu diPulau tersebut menjadi hina dan jijik dalam pandangan masyarakat Cina Singapore.

Kerajaan Datuk Seri Najib mestilah maklum akan keadaan dan kebermungkinan seperti ini. Tidak boleh terlalu banyak berkorban, kerana mereka tidak akan menjadikan ianya satu iktibar dalam menentukan sokongan mereka.

Hidup Melayu! Hidup Melayu! Hidup Islam! Hidup Kesultanan Melayu! Hidup Hak Istimewa Bumi!!!!!

4 ulasan:

Yusoff Zaky Omar berkata...

Sebagai tanda terima kasih kerana orang Cina banyak menyumbang dalam pembangunan negara. Saya kagum dengan semangat dan kesatuan pada orang-orang Cina seluruh dunia. Belum lagi khatam ilmu yang nabi suruh tuntut sampai negeri Cina.

PaKMie berkata...

Baguslah melambangkan sikap prihatin kerajaan kpd kaum MCA dan Gerakan.

Sama2 pekuatkan BN menjelang PRU13 nanti.

Pakmie.blogspot.com

Z-MAY berkata...

mca 4 menteri - 6 tm.

majoriti berpecah, minoriti berkuasa - suara penentu...

BHM berkata...

Salam ziarah...

http://aspirasi-baru.blogspot.com

ASPIRASI BARU - "Menyusuri Transformasi, Menterjemah Aspirasi"