SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Khamis, 16 Julai 2009

SAH!!!BUDAYA JAHAT DALAM PR SELANGOR.

Inikah yang dikehendaki oleh generasi muda negara????
Bertempik dan terlolong serta memaki hamun di Pejabat SPRM?
Begitulah yang digambarkan kepada seorang Wakil Rakyat DAP yang "honey moon" dengan kekayaannya dan kuasanya yang anda telah berikan!!!
Lebih kuranglah tu. Serupa juga dengan PKR. Bila membuat demonstrasi, habis tanda-tanda jalan dan bangunan dipatah-patahkan serta dibakar. Inikah budaya yang kita kehendaki dalam politik Malaysia? Mahukah kita, apabila anak-anak kita besar kelak, akan berperangai seperti ini.
Jika tak puas hati saja, habis harta awam dan harta miliki perseorangan dirosakkan kerana nak lepas marah. Pakatan Rakyat kini mengujudkan satu budaya menghalalkan panas baran yang keterlaluan sebagai budaya yang murni dikalangan masyarakat majmuk Malaysia ini. Inilah dia kesamarataan yang mungkin mereka maksudkan.
Habis satu, satu perkara lagi yang dilakukan oleh PR di Selangor.
Bila mereka membuat amal, perbuatan tersebut mereka lolongkan seluruh negara. Umpamanya sedekah lembu oleh MBnya. Bila mereka bertelanjang, gambar mereka disiarkan untuk tontonan public. Seperti yang dilakukan oleh geng-geng Elizabeth" Taylor" Selangor itu.
Jika mereka tidak dapat bantuan polis, mereka guna samseng seperti Kongsi Gelap untuk menjaga keselamatan mereka. Dan yang juga berita terakhir, mereka menghalau dan tidak membenarkan Mantan MB Selangor dari menghadiri DUN selama setahun.
Kacau!!!!kacau!. Apa sudah jadi dengan Selangor.
Memiliki sekumpulan pemimpin yang bijak tapi bebal.
Betapa cantiknya akhlak Tan Sri Khalid Ibrahim ketika dalam kerajaan BN suatu ketika dulu. Betapa hebatnya DSAI semasa menjadi TPM dulu. Tapi kini mereka seperti Harimau kelaparan. Baham sana dan sini. Kalaulah ada ruang untuk gelapkan duit negeri, agaknya dah lama mereka lakukan. Cumanya SPRM sekarang bukan lagi seperti BPR dahulu. Kini mereka sangat berintegriti tinggi dan akan menjalankan tugas mereka demi negara dan agama dan bangsa Malaysia yang tercinta ini.
Saya ingin mengajak gulungan muda, pisahkan diri anda dari sebarang unsur kekurangan kebijaksanaan ini serta tidak budiman ini. Kalau nak pro-aktifpun jangan sampai sepertimana PR lakukan di Selangor.

1 ulasan:

Anak Lenggong berkata...

Sama lah jugak dengan PAS dikelantan..senang je bagi alasan bila sokongan keatas mereka dah merosot..dengan menyatakan umno memberikan wang ...kalau benar ini berlaku ianya bermakna.
1. Kerajaan orang tua nik ajis tu gagal didalam pemerintahannya..sebab dia menyatakan kelantan membangun berlandaskan kan islam tetapi dia gagal mengawal nafsu rakyat negerinya daripada menerima rasuah.
2. Perbuatan rasuah memang digalakkan oleh nik ajis..dengan menyatakan bahawa "bila orang kasi wang..kain..kita ambil tetapi undi tetap undi Pas" tetapi sekarang nia dah jadi terbalik sebab sebahagian daripada pengundi manik urai dah tau membalas budi yang ditabur oleh puak bn..sebab tu laa mereka mengambil duit(kalau betul) tetapi mereka juga mengundi bn.
3. Dimana slogan membangun bersama islam yang dilaung2kan oleh pemimpin Pas..sebenar nya tiada satu pun perkara berlandaskan islam yang dilakukan selama pemerintahan PAS dikelantan cuma yang ada adalah pemerintahan maki hamun dan mempersalahkan kerajaan puasat sahaja.
4. Minta sedekah ni dah menjadi kebiasaan kepada kerajaan negeri kelantan sebab tu ah asyik dok menyalak meminta peruntukan daripada kerajaan pusat..tetapi bila diberi mereka bukannya mengucapkan terima kasih tetapi menjaja diseluruh pelusuk negara mengatakan kelantan dianak tirikan dan tiada peruntukan diberi..nak cari duit sendiri pun tak tau asyik dok menyalak jee