SALAM 1MALAYSIA & SALAM SEJAHTERA

Tuan/Puan juga dijemput untuk melayari Face Book saya dialamat facebook.Iraman. Selain daripada kita dapat merapatkan lagi hubungan silatulrahim sesama insan, ia tentu sekali akan dapat mencambahkan lagi fikiran bernas dan bermanafaat kepada agama, nusa dan bangsa.

Ahad, 18 Januari 2009

mana dia mereka yang BIJAKSANA dalam UMNO?

Kekalahan dalam PRK Kuala Terengganu membuktikan Pemimpin UMNO kurang bijaksana. SAYA MENCADANGKAN AHLI ILMUAN MELAYU ( UMNO ) HARUS DIUNDANG UNTUK MEMBERIKAN
BUAH FIKIRAN BAGI MENGATASI PERMASALAHAN INI. TIDAK ADA SEORANG PUN PEMIMPIN UMNO YANG TIDAK TERLIBAT DALAM PRK KUALA TERENGGANU. NAMUN HASILNYA TETAP MENGHAMPAKAN. UMNO JIKA KALAH, ERTINYA KEPIMPINAN MELAYU ITU BODOH.

6 ulasan:

semut berkata...

Hah tahu pun...UMNO tu BODOH kenapa sokong lagi...

JOM JOIN PR

perunding berkata...

sabar.
yang menang sabar.
yang tak menang pun sabar.

USD berkata...

Salam,
Izinkan saya nukilkan soalan maut - ADAKAH LAGI YG 'BIJAKSANA' DLM UMNO NI?

kamarulzaman ahmad berkata...

orang terengganu memang unik... macam biskut.. tapi kalau biskut sekejap ada sekejap tak ada.... orang terengganu sekejap Pas sekejap Umno... aduhai kesian orang Terengganu yang goyah pendirian..

Salam

Al-Rashid Zulkefli berkata...

Salam Semua.

Ini kita harus tanyakan kepada mereka yang punya "hidden agenda" (Ahli UMNO).

Apa yang saya perhatikan, berbondong-bondong ahli UMNO "berkampung" di KT namun hasilnya masih sama seperti di Permatang Pauh. Apakah ini tanda yang perjuangan UMNO kian "malap" atau hanya tinggal tunggu "dibacakan talkin" (seperti buku tulisan Pak Habib)????

Tidak, semestinya tidak!!! Adat bertanding, kalah menang adalah tradisi. Selesaikan masalah, bukan menuding jari. Sampai bila kita harus "melagukan" Bangau Oh Bangau yang tiada kesudahan.

Natijahnya, adalah kepada kami sebagai pewaris anda semua!!!! Apa pula yang harus kami jawab kepada generasi seterusnya??? Masih perlukah Bangau Oh Bangau ini berdondang hingga ke hari kiamat????

Kalah bukan bererti tewas, menang bukan bererti juara!!! Tidak kira siapa pun yang menang di Parlimen KT, "kerakusan" mereka yang punya "agenda tersembunyi" itu yang harus kita persoalkan!!!

Maafkan saya jika ulasan ini terlalu panjang atau berbelit-belit. Sesungguhnya, diri ini masih naif kepada isu-isu yang "dipolitikkan".

bungaraya berkata...

Kalah/menang bukan ukuran soalnya disini. Kesabaran spt kata PERUNDING, Adakah masih ada yang "Bijaksana" dalam UMNO? kata Ustaz. dan "Hidden agenda" kata Uncle Shah Dan sebenarnya banyak lahi yang harus dianalisa oleh UMNOku sayang bagi mengubati jiwa UMNO yang lara.